2e helft reisverslag - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mieke Versleijen - WaarBenJij.nu 2e helft reisverslag - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mieke Versleijen - WaarBenJij.nu

2e helft reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Augustus 2012 | Zimbabwe, Victoria Falls

Ngepi allemaal,

Jullie hebben al ’n tijdje niets meer van ons vernomen en da’s een heel goed teken in Zuidelijk Afrika!
We hadden ’t namelijk te druk met onze avontuurlijke trip en gelukkig was er weinig internet mogelijk ;-)

Dag 14: Vanuit Swakopmund zijn we richting Skeleton Coast gereden. Dit is een leeg gebied met zandvlaktes aan de ene kant en zee aan de andere. Het leek wel “worlds end” zo vreemd was het daar. Eenmaal bij de zee aangekomen (Cape Cross) werden we verwelkomd door een gigantische chaotische kolonie pelsrobben ( zo’n kleine 80.000) dus een geweldige herrie en……enorme stank!!

Dag 15: In de ochtend Darmaland bezocht waar we de zgn. White Lady (muur schildering) hebben bewonderd. Op het eind van de middag bereiken we de zuidkant van het uitgestrekte Etosha NP. Waar we de komende drie dagen gaan kamperen tussen the wild live!!

Dag 16 & 18: Ethosha is met een oppervlakte van 20.000 km2 een toevluchtoord voor ruim honderd soorten zoogdieren en 340 vogelsoorten! We hebben hier grote kudden antilopen, zebra’s Olifanten, bat eared fox (lepelhonden), giraffen, struisvogels, spingbokken, leeuwen, etc, etc, gezien!! Echt super geweldig om zo dicht in de opennatuur samen met de dieren te verblijven!! In het park ligt Ethosha Pan. Dit is een immense groot opgedroogd meer waaraan het park zijn naam dankt.
Een van de nachten hebben we in de buitenlucht vlak bij een waterhole geslapen zodat we de nachtdieren ook super goed konden spotten.

Dag 19: tijdens een lange reis hebben we het droge gedeelte van Namibië achter ons gelaten om in het groene gebied terecht (Capri Strip) te komen. De vreemde aanhangsel van het land is ontstaan toen de Duitsers in 1875 bij het verdelen van Afrika een link wilden hebben tussen “hun” Süd West Afrika en de Zambezi Rivier. De campsite aan de oevers van de Kavangorivier aan de grens met Angola was erg mooi met de zoveelste geweldig indrukwekkend mooie zonondergang. s’Avonds werden we getrakteerd op Afrikaanse dans en zang van de lokale bevolking!

Dag 19 & 21: Na de soepel verlopen grensovergang naar Botswana wachtte ons een nieuw hoogtepunt…..de Okovango Delta!! Een van de laatste grote wetlands ter wereld!! Met een moloko (soort kano) zijn we naar onze zoveelste mooie campsite gevaren. Nu begrijpen we waarom ze dit gebied ook wel de Zen Okovango Delta noemen. Tijdens the bushwalk zien we veel giraffen, olifanten, antilopen, vogels, krokodillen, etc. etc.
De tweede overnachting was op een houseboot waarmee we ook nog een mooie sunset cruise gemaakt hebben. Echt een Afrikaanse wildernis ervaring.

Dag 22: Even terug naar Namibië om de Caprivi Strip waar we weer een de Kwandorivier overnacht hebben. We hebben the wildlive van nabij gehoord maar jammer genoeg hebben we geen bezoek gehad op onze campsite

Dag 23 & 24: Gezien de korte afstand en de eenvoudige en zeer vriendelijke grensposten zijn we snel weer terug in Botswana. Het Chobe Nationaal Park heeft ons op een positieve manier zeer verrast. Wat een mooi gebied is dat zeg!!!!! Na onze zoveelste gamedrive (dieren spotten) hebben we de mooiste bootsafari ever @Afrika gemaakt!!!!! Wilde dieren zoals sabelantilopen, olifanten, buffels, bosbokken, koedoes, waterbokken, krokodillen, nijlpaarden en vele verschillende vogels waren van zeer nabij te aanschouwen en tot slot uiteraard the sunset again

Dag 25 & 26: Eindelijk zijn we dan aangekomen in het beloofde land Zimbabwe……volgens onze zeer goede lokal gids Sanction! De Victoria watervallen bekijken vanuit de helikopter was indrukwekkend mooi en later op de dag hebben we het ruim 100 meter naar beneden stortend water (meer dan een half miljoen kubieke meter water per minuut). Dit natuur geweld resulteert in een constante waternevel boven de waterval. Samen met de ondergaande zon was dit wederom een erg mooi schouwspel. De tweede dag in Victoria Falls stond in het teken van golfen (18 holes) met wildlive on the Court!!! Tijdens het inslaan ging een baboon (aap) er al meteen met ’n golfbal vandoor. Grappig om te zien dat de dieren golfballen gewent zijn want ze bukken gewoon als er een bal laag over komt vliegen!! Helaas heeft Henk een antiloop geraakt omdat ’t dier de bal niet zag aankomen……
De warthogs (wratzwijnen) houden met al hun grazen the green erg goed bij dus de greenkeeper heeft een makkelijke baan hier ;-) Uiteraard zijn er ook enkele ballen in de waterhindernis terechtgekomen. Toen we een van deze ballen met onze handen eruit aan het halen waren zei een van de lokals, pas de volgende keer wel een beetje op hé…..er zit een krokodil in de waterbak!!!!

Dag 27 & 28: helaas komt er hier alweer een einde aan onze avontuurlijk reis door Zuidelijk Afrika. Nadat we onze laatste souvenirs gekocht hebben in Vic Falls vliegen we via Johannesburg weer naar huis.

Inmiddels zijn we veilig thuis aangekomen en kan het nagenieten beginnen!! Het uitzoeken van de vele mooie foto’s en filmpjes om de indrukwekkende momenten vast te leggen zal nog wel veel tijd in beslag nemen dus de liefhebbers onder jullie dienen nog even geduld te hebben. Morgen gaan we weer fris en fruitig aan ’t werk maar Zuidelijk Afrika zal nog lang in ons geheugen blijven :-) :-)

Veel liefs allemaal,

Henk en Mieke

• 26 Augustus 2012 - 17:05

Marjorie:

Hallo,
    Ik heb genoten van jullie reisverslag, over een week gaan wij deze reis ook maken.
    En dat jullie gegolfd hebben, geweldig.
    Hoe hebben jullie dat geregeld? Gewoon via het Hotel, of de reisbegeleider?
    En zijn het een beetje schappeliojke greenfees?

Nu nog nagenieten van jullie reis,
    hartelijke groet,
    Marjorie

• 28 Augustus 2012 - 14:57

Mieke:

Hoi Marjorie,

Leuk dat je hebt genoten van ons reisverslag. Het is ook zeker een reis om nooit te vergeten!
    De golfbaan hebben wij via onze reisbegeleider geregeld. Het is geweldig om tussen de apen, wrattenzwijnen en impala's door te golfen :). De golfbaan ziet er zeer netjes uit.

Veel plezier en geniet van jullie reis, het is voorbij voordat je het weet!!

Groetjes Mieke

• 13 Oktober 2012 - 15:22

Hello:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( hanamendy22@yahoo.in ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    hana

( hanamendy22@yahoo.in)

• 09 Oktober 2014 - 17:10

OTTELOHE HERMAN:

Een leuk artikel, wij vertrekken volgend jaar op 21 maart voor de zelfde reis.
    Wij kijken er reeds naar uit, het moet een geweldige ervaring zijn.